Wybór firmy kurierskiej dla sklepu internetowego

Wyceń koszty logistyki

obsługa dostaw

Obsługa dostaw

Towar który sprzedajesz może trafiać od producenta/importera bezpośrednio do naszego magazynu. Zapewniamy szybkie przyjęcie produktów na stan magazynowy. Każda dostawa zostanie precyzyjnie zweryfikowana a Ty otrzymasz szczegółowe informacje.

dowiedz się więcej ›
realizowanie zamówień

Realizowanie zamówień

Zamówienia z Twojego sklepu internetowego złożone do godziny 18:00 zostaną wysłane jeszcze tego samego dnia. Dzięki naszemu autorskiemu systemowi WMS, stosowaniu kodów kreskowych i podwójnej weryfikacji przez pracowników magazynu ryzyko pomyłek przy kompletacji jest sprowadzone do minimum.

dowiedz się więcej ›
przesyłki kurierskie

Przesyłki kurierskie

Otrzymujesz dostęp do niezwykle atrakcyjnej oferty przesyłek kurierskich a także usług Poczty Polskiej oraz InPostu. Koszt przesyłek kurierskich zaczyna się już od 7,80 zł netto a najtańsza forma dostawy od 4,31 zł netto.

dowiedz się więcej ›

Innym dość dużym wyzwaniem kosztowym w e-commerce to koszt wysyłki paczki. Koszt ten opłaca kupujący, jednak wiadomo, że klient zwraca uwagę na koszt wysyłki i jest to jedna z wartości, która wpływa na decyzję zakupową. Dlatego warto postarać się o dobre warunki handlowe u kurierów. Wybór firmy kurierskiej należy zacząć od porównania wszystkich ofert na rynku i wybrać najlepsze. Na polskim rynku jest dość duże zróżnicowanie tego typu usług.

Pamietaj!
Warto negocjować stawki – wyjściowa kwota nie musi być ostateczną. Istotny przy ustalaniu ceny jest wolumen wysyłanych paczek. Jeśli masz początkujący biznes, warto zainteresować się ofertą brokerów kurierskich. Poprzez ich serwis wysyłane jest tysiące paczek i dzięki temu mają niskie ceny – nawet po doliczeniu własnej prowizji. Zaletą brokerów kurierskich jest również duży wybór przewoźników- możesz zaoferować swoim klientom kilka różnych metod odbioru paczki co z pewnością wpłynie na plus dla Twojej firmy.

Dawno temu można było nadać przesyłkę tylko za pomocą poczty polskiej. Obecnie sektor usług kurierskich mocno się rozbudował i wybór firmy kurierskiej jest łatwiejszy. Mamy do wyboru wiele przedsiębiorstw oraz punktów usługowych.

Jaką firmę kurierską wybrać?

Korzystanie z usług firmy kurierskiej pozwala dostarczyć przesyłkę znacznie szybciej niż za pomocą tradycyjnej poczty. Należy jednak pamiętać, że kurierzy pracują w określonych godzinach i mogą odwiedzać nas w określonej porze –należy mieć to na uwadze podczas wybierania firmy. Często można ustalić kiedy będzie nas odwiedzał kurier. W zależności od rejonu i trasy dojazdu mogą to być nawet godziny wieczorne, co jest najlepszym rozwiązaniem – będziemy w stanie wysłać większą część paczek jeszcze tego samego dnia. Każda firma przewozowa może mieć czas realizacji usługi różny. Standardowo jest to 1-2 dni robocze, jednak warto zapoznać się z umową i dokładnie określić czas – dzięki temu nasz klient krócej będzie czekał na paczkę.



Najtańszą opcją jest oczywiście podpisanie umowy z firmą o stałą współpracę. Wtedy jednak zazwyczaj jesteśmy przywiązani się do jednego przewoźnika – cena zależna jest od wolumenu wysłanych paczek.


Sprawdzajmy również, czy paczki u danego przewoźnika są ubezpieczone, czy powinniśmy zrobić to we własnym zakresie. Zazwyczaj do określonej wartości zamówienia, ubezpieczenie jest w cenie, ale dobrze to skontrolować i ewentualnie ubezpieczać paczki, szczególnie w przypadku droższego asortymentu..

Wybór firmy kurierskiej zależy od wielkości naszego biznesu

Jeśli wydajemy małą ilość paczek, możemy również sami je dowozić do punktu odbioru – ta usługa będzie z pewnością tańsza a paczka szybciej trafi do realizacji. Jednak musimy mieć wolne moce przerobowe by te pakunki dostarczać.

Oprócz kurierów obecnie na rynku mamy duży wybór usług paczkomatowych – InPost, Paczka w Ruch, Stacja z Paczką. W tym przypadku, klient ma możliwość odbioru paczki w wybranym przez siebie punkcie. Dla dużej ilości ludzi jest to atut, bowiem nie muszą czekać na paczkę, tylko ona czeka na nich. Z punktu widzenia sklepu ta opcja jest zwykle też tańsza dlatego część klientów decyduje się na nią. Warto mieć takie rozwiązanie w ofercie jako alternatywę dla kuriera.

Oczywiście jeśli chodzi o wybór firmy kurierskiej to nie można również zapominać o poczcie polskiej. Mimo różnej sławy, jest to zazwyczaj najtańsza opcja. W tym wypadku klient nie musi się bać, że w przypadku nieobecności paczka zostanie wysłana na drugi koniec miasta czy do innej miejscowości do sortowni, tylko trafia do najbliższej placówki poczty i tam czeka na adresata.

Po analizie rynku uważasz, że te koszty wciąż są duże?

Czasami mimo dokonania doskonałej analizy rynku wciąż mamy wątpliwości.

Alternatywa? Fulfillment!
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest scalenie wszystkiego na jeden odpowiedzialny podmiot. Gdy myślisz o outsourcingu działań, warto pomyśleć o fulfillmencie. Wtedy wybrana firma odpowiada za cały obszar logistyki, dzięki czemu ty możesz zająć się sprzedażą.

Firmy takie, zwykle mają ustalone preferencyjne stawki kurierów, współpracują z kilkoma podmiotami i niezależnie od ilości paczek mają stałe, niskie ceny przesyłek. Warto szukać takiego podmiotu, gdzie w ramach współpracy otrzymamy preferencyjne warunki. Dzięki temu możemy dużo zaoszczędzić – płacąc za wykonane zlecenie i wysyłkę oszczędzamy nasz czas, który możemy przeznaczyć na rozwój naszego biznesu i tym samym zwiększanie zysków, a sumaryczne koszty są takie same, jak byśmy mieli gdybyśmy zdecydowali się na samodzielnego kuriera. Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać.

Zostaw kontakt do siebie, a nasz doradca oddzwoni z ofertą