Wybór firmy kurierskiej dla sklepu internetowego
Innym dość dużym wyzwaniem kosztowym w e-commerce to koszt wysyłki paczki. Koszt ten opłaca kupujący, jednak wiadomo, że klient zwraca uwagę na koszt wysyłki i jest to jedna z wartości, która wpływa na decyzję zakupową. Dlatego warto postarać się o dobre warunki handlowe u kurierów. Wybór firmy kurierskiej należy zacząć od porównania wszystkich ofert na rynku i wybrać najlepsze. Na polskim rynku jest dość duże zróżnicowanie tego typu usług.
Pamietaj!
Warto negocjować stawki – wyjściowa kwota nie musi być ostateczną. Istotny przy ustalaniu ceny jest wolumen wysyłanych paczek. Jeśli masz początkujący biznes, warto zainteresować się ofertą brokerów kurierskich. Poprzez ich serwis wysyłane jest tysiące paczek i dzięki temu mają niskie ceny – nawet po doliczeniu własnej prowizji. Zaletą brokerów kurierskich jest również duży wybór przewoźników- możesz zaoferować swoim klientom kilka różnych metod odbioru paczki co z pewnością wpłynie na plus dla Twojej firmy.
Dawno temu można było nadać przesyłkę kurierską tylko za pomocą poczty polskiej. Obecnie sektor usług kurierskich mocno się rozbudował i wybór firmy kurierskiej jest łatwiejszy. Mamy do wyboru wiele przedsiębiorstw oraz punktów usługowych.
Jaką firmę kurierską wybrać?
Korzystanie z usług firmy kurierskiej pozwala dostarczyć przesyłkę znacznie szybciej niż za pomocą tradycyjnej poczty. Należy jednak pamiętać, że kurierzy pracują w określonych godzinach i mogą odwiedzać nas w określonej porze –należy mieć to na uwadze podczas wybierania firmy. Często można ustalić kiedy będzie nas odwiedzał kurier. W zależności od rejonu i trasy dojazdu mogą to być nawet godziny wieczorne, co jest najlepszym rozwiązaniem – będziemy w stanie wysłać większą część paczek jeszcze tego samego dnia. Każda firma przewozowa może mieć czas realizacji usługi różny. Standardowo jest to 1-2 dni robocze, jednak warto zapoznać się z umową i dokładnie określić czas – dzięki temu nasz klient krócej będzie czekał na paczkę.
Najtańszą opcją jest oczywiście podpisanie umowy z firmą o stałą współpracę. Wtedy jednak zazwyczaj jesteśmy przywiązani się do jednego przewoźnika – cena zależna jest od wolumenu wysłanych paczek.
Kurier dla sklepu internetowego – jakiego wybrać?
Wybór odpowiedniego kuriera dla sklepu internetowego to kluczowy element efektywnego procesu dostawy i zadowolenia klientów. Istnieje kilka czynników, które warto wziąć pod uwagę, aby podjąć najlepszą decyzję.
1. Zasięg i czas dostawy: Sprawdź, jakie obszary obsługuje dany kurier i jaki jest jego standardowy czas dostawy. Wybierz firmę, która oferuje zasięg dostaw obejmujący główne regiony docelowe Twoich klientów oraz dostarcza przesyłki w akceptowalnym czasie.
2. Koszty dostawy: Porównaj ceny dostawy oferowane przez różne firmy kurierskie. Czasami niższa opłata za dostawę może przyciągnąć klientów, ale równocześnie warto zastanowić się, czy niższe koszty nie wpłyną negatywnie na jakość obsługi.
3. Śledzenie przesyłki: Klienci oczekują możliwości śledzenia swoich przesyłek w czasie rzeczywistym. Wybierz kuriera, który zapewnia tę opcję, aby klienci byli informowani o statusie swoich zamówień na każdym etapie dostawy.
4. Obsługa zwrotów: Sprawdź, jak dany kurier obsługuje zwroty. Elastyczne i sprawne procedury zwrotów mogą przyczynić się do zwiększenia zaufania klientów do Twojego sklepu.
5. Opcje dostawy: Zapewnij różne opcje dostawy, takie jak dostawa ekspresowa, dostawa do paczkomatu czy dostawa wieczorna. Elastyczność w wyborze dostaw może przyciągnąć klientów o różnych preferencjach.
6. Opinie o kurierze: Przeczytaj opinie innych firm lub sklepów internetowych na temat wybranego kuriera. Doświadczenia innych przedsiębiorców mogą dostarczyć cennych informacji na temat jakości usług.
7. Dostępność dodatkowych usług: Niektóre firmy kurierskie oferują dodatkowe usługi, takie jak ubezpieczenie przesyłki, obsługa płatności przy odbiorze, czy nawet integracje z systemami e-commerce. Sprawdź, czy dany kurier oferuje opcje, które mogą ułatwić proces dostawy.
8. Zrównoważone praktyki: Jeśli zrównoważone praktyki są dla Ciebie istotne, zwróć uwagę na to, czy dany kurier podejmuje działania mające na celu minimalizację wpływu na środowisko.
Wartość, jaką dostarcza kurier, ma bezpośredni wpływ na doświadczenie klientów w sklepie internetowym. Staranne rozważenie powyższych kryteriów pomoże Ci dokonać wyboru, który zaspokoi oczekiwania klientów i przyczyni się do sukcesu Twojego e-sklepu.
Wybór firmy kurierskiej zależy od wielkości naszego biznesu
Jeśli wydajemy małą ilość paczek, możemy również sami je dowozić do punktu odbioru – ta usługa będzie z pewnością tańsza a paczka szybciej trafi do realizacji. Jednak musimy mieć wolne moce przerobowe by te pakunki dostarczać.
Oprócz kurierów obecnie na rynku mamy duży wybór usług paczkomatowych – InPost, Paczka w Ruch, Stacja z Paczką. W tym przypadku, klient ma możliwość odbioru paczki w wybranym przez siebie punkcie. Dla dużej ilości ludzi jest to atut, bowiem nie muszą czekać na paczkę, tylko ona czeka na nich. Z punktu widzenia sklepu ta opcja jest zwykle też tańsza dlatego część klientów decyduje się na nią. Warto mieć takie rozwiązanie w ofercie jako alternatywę dla kuriera.
Oczywiście jeśli chodzi o wybór firmy kurierskiej to nie można również zapominać o poczcie polskiej. Mimo różnej sławy, jest to zazwyczaj najtańsza opcja. W tym wypadku klient nie musi się bać, że w przypadku nieobecności paczka zostanie wysłana na drugi koniec miasta czy do innej miejscowości do sortowni, tylko trafia do najbliższej placówki poczty i tam czeka na adresata.
Po analizie rynku uważasz, że te koszty wciąż są duże?
Czasami mimo dokonania doskonałej analizy rynku wciąż mamy wątpliwości.
Alternatywa? Fulfilment!
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest scalenie wszystkiego na jeden odpowiedzialny podmiot. Gdy myślisz o outsourcingu działań, warto pomyśleć o fulfillmencie. Wtedy wybrana firma odpowiada za cały obszar logistyki, dzięki czemu ty możesz zająć się sprzedażą.
Firmy takie, zwykle mają ustalone preferencyjne stawki kurierów, współpracują z kilkoma podmiotami i niezależnie od ilości paczek mają stałe, niskie ceny przesyłek. Warto szukać takiego podmiotu, gdzie w ramach współpracy otrzymamy preferencyjne warunki. Dzięki temu możemy dużo zaoszczędzić – płacąc za wykonane zlecenie i wysyłkę oszczędzamy nasz czas, który możemy przeznaczyć na rozwój naszego biznesu i tym samym zwiększanie zysków, a sumaryczne koszty są takie same, jak byśmy mieli gdybyśmy zdecydowali się na samodzielnego kuriera. Jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać.