FAQ

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.

Podstawowe informacje

Logistiko zapewnia obsługę magazynową i logistyczną dla firm zajmujących się sprzedażą internetową. Możemy przyjmować Twoje dostawy, wysyłać zamówienia realizowane przez Twój sklep oraz obsługiwać zwroty towaru. Współpracujemy z większością firm kurierskich, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować korzystne ceny na przesyłki w Polsce i za granicą.

Logistiko zapewnia obsługę magazynową i logistyczną dla firm zajmujących się sprzedażą internetową. Możemy przyjmować Twoje dostawy, wysyłać zamówienia realizowane przez Twój sklep oraz obsługiwać zwroty towaru. Współpracujemy z większością firm kurierskich, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować korzystne ceny na przesyłki w Polsce i za granicą.

Do komunikacji z magazynem i pracownikami obsługującymi Twoje zlecenia służy dedykowany panel klienta, dzięki któremu możesz składać zlecenia, kontrolować stany magazynowe oraz obserwować postępy prac na magazynie. Część tych zadań można zautomatyzować wykonując integrację Twojego sklepu z systemem zarządzania magazynem.

Magazyn Logistiko znajduje się w Kutnie. Dzięki dogodnej lokalizacji przy głównych trasach przejazdowych dojazd do magazynu jest wyjątkowo prosty i szybki. Dzięki temu przesyłki nadawane przez nasz magazyn są odbierane przez kurierów w późnych godzinach wieczornych, dzięki czemu większość zamówień jest wysyłana jeszcze w dniu ich złożenia.

Wszystkie opłaty za operacje magazynowe są pobierane z góry. Każdy klient posiada dedykowane konto, z którego pobierane są środki za każdym razem gdy zlecona zostaje operacja magazynowa.

Przyjmując każdy nowy towar w dostawie mierzymy jego wymiary i wagę. Dzięki temu jesteśmy w stanie precyzyjnie określić objętość jaką zajmuje Twój towar w dowolnym momencie. Na potrzeby naliczania opłat – wyrażamy tę objętość w wielokrotnościach objętości standardowej palety EURO.

Wpłat na swoje konto możesz dokonać tradycyjnym przelewem (w panelu klienta znajdziesz dane niezbędne do wykonania przelewu) lub też za pomocą szybkich przelewów elektronicznych obsługiwanych przez serwis Dotpay, dzięki którym środki są księgowane na Twoim koncie już po kilku minutach od wpłaty.

Wszystkie opłaty za operacje magazynowe są pobierane z góry. Każdy klient posiada dedykowane konto, z którego pobierane są środki za każdym razem gdy zlecona zostaje operacja magazynowa.

Standardowo faktury są wystawiane na koniec każdego miesiąca i obejmują wszystkie operacje magazynowe wykonane w ostatnich 30 dniach.

Procedury magazynowe

Integracje systemowe

Integracje systemowe to metoda utworzenia automatycznej komunikacji między Twoim sklepem internetowych i naszym systemem magazynowym. Dzięki temu nie musisz ręcznie przepisywać zamówień w naszym panelu klienta.

Tworząc integrację systemową uczymy nasze systemy porozumiewania się między sobą. Dzięki temu Twój sklep, na podstawie określonych przez Ciebie kryteriów, będzie mógł automatycznie przekazywać do magazynu zamówienia (np. tylko te już opłacone przez klientów) oszczędzając w ten sposób Twój czas i sprawiając, że pracownicy magazynu będą w stanie szybciej rozpocząć realizację zamówień.

Jeśli chcesz zintegrować swój sklep z naszym systemem skontaktuj się z nami wysyłając e-mail na adres [email protected]. Wspólnie ustalimy w jaki sposób możemy najszybciej i najprościej wykonać integrację.

W standardowych przypadkach koszt integracji ponosimy my. Może się jednak zdarzyć, że chcesz wykonać integrację w zakresie szerszym niż standardowy – czyli chcesz, żeby automatyzacja objęła więcej rzeczy niż tylko przekazywanie informacji o zamówieniach. Każdy taki przypadek jest omawiany indywidualnie i wyceniany w zależności od zakresu modyfikacji niezbędnych do uzyskania pożądanego stopnia integracji.

Posiadamy gotowe integracje z następującymi systemami e-commerce: Allegro, Click Shop, eBay, Ebexo, IAI, I-Systems, Magento, Meble.pl, PrestaShop, Shoper, Sklepicom, SoteShop, WooCommerce

Zarządzanie magazynem

Zarządzanie magazynem to podstawa współpracy na linii przedsiębiorca – Logistiko. Z chwilą rozpoczęcia współpracy nasz magazyn staje się magazynem naszych klientów. Oznacza to, że muszą oni posiadać pełny wgląd i pełną kontrolę nad wszystkim co się dzieje w magazynie. Chcemy aby powierzając nam na przechowanie swój towar każdy czuł się bezpiecznie i miał nad nim taką samą kontrolę jak gdyby znajdował się on w jego własnym magazynie. Dotyczy to także naszego zespołu magazynierów. Czynności wykonywane przez naszych pracowników również muszą podlegać takiej samej kontroli jak gdyby wykonywane były przez pracowników naszych klientów.

Dlatego też projektując nasz system WMS za cel postawiliśmy sobie oddanie pełnej wiedzy o stanach magazynowych i postępie prac w czasie rzeczywistym naszym klientom. No i oczywiście – oddanie im pełnej kontroli nad zlecaniem prac magazynowych naszym magazynierom. Każda czynność wykonywana przez magazynierów natychmiast znajduje swoje odzwierciedlenie w zmieniających się w czasie rzeczywistym statusach zleceń, dzięki czemu każdy klient może na bieżąco obserwować postępy prac. Wszystkie procedury magazynowe są podzielone na łatwe do obserwowania i analizowania etapy, z których wykonanie każdego jest rejestrowane w systemie, tak aby każdy klient miał pełne poczucie wiedzy i kontroli nad pracą magazynierów stopniu porównywalnym do rzeczywistej obecności na magazynie.

Dodatkowo system powiadomień e-mail wysyła informację każdorazowo po zakończeniu realizacji poszczególnych zleceń.

Ponieważ towar przekazany nam na przechowanie w magazynie zawsze pozostaje własnością naszych klientów – w dowolnym momencie mogą oni oprócz zlecenia wydania towaru lub zleceń przyjęcia dostawy czy też zwrotu – zlecić przeprowadzenie inwentaryzacji części lub całości towaru znajdującego się na stanie magazynowym. Pozwala to na bardziej regularne i dokładniejsze kontrolowanie stanów magazynowych niż zwyczajowa, roczna inwentaryzacja.

Dodatkowo nasze magazyny mogą pracować także w trybie inwentaryzacji ciągłej. Oznacza to, ze np. regularnie co kilka pobrań towaru każda lokacja będzie inwentaryzowana, żeby jak najszybciej wychwycić wszelkie potencjalne różnice w stanach magazynowych.

Standardowo każdy klient po rozpoczęciu współpracy otrzymuje dostęp do naszego Panelu Klienta – czyli do panelu www pozwalającego na pełną obsługę wszystkich możliwości systemu WMS (System Zarządzania Magazynem)

To tutaj można zarządzać swoją kartoteką towarową, awizować przyjęcie dostawy lub zwrotów oraz zlecać realizację zamówień – czyli wydania towaru. Wszystkie te zlecenia generuje się wypełniając kilka pól formularza.

Wraz z systemem powiadomień e-mail, Panel Klienta zapewnia pełną kontrolę nad pracą magazynu i realizowanymi zlecenia każdemu klientowi, który nie chcę lub nie ma możliwości wykonania integracji naszego systemu WMS z posiadanym systemem ERP (System Zarządzania Zasobami przedsiębiorstwa) lub sklepem internetowym.

Rozumiejąc potrzebę automatyzacji jak największej ilości procesów posprzedażowych, która niejednokrotnie stanowi przewagę konkurencyjną w branży e-commerce, jesteśmy gotowi do przeprowadzenia integracji naszego systemu WMS z większością systemów ERP lub systemów sklepowych e-handlu.

W zależności od potrzeb i możliwości, wykonujemy niezbędne prace integracyjne po naszej stronie (integracje popularnych modułów sklepowych) lub też przekazujemy klientom dokumentację API naszego systemu WMS, która zawiera kompletne instrukcje dotyczące wykonania integracji np. po stronie jego systemu ERP.

Oprócz zdolności do przyjmowania awizacji dostaw, zleceń wydania lub zleceń inwentaryzacyjnych, w ramach integracji system WMS jest przygotowany do przekazywania w czasie rzeczywistym informacji o:

  1. stanach magazynowych produktów
  2. kartotece towarowej
  3. statusie realizacji zleceń
  4. historii zleceń
  5. historii obrotów towarowych

W chwili obecnej jesteśmy zintegrowani z następującymi platformami handlowymi:

  1. Allegro
  2. Click Shop
  3. eBay
  4. Ebexo
  5. IAI
  6. I-Systems
  7. Magento
  8. Meble.pl
  9. PrestaShop
  10. Shoper
  11. Sklepicom
  12. SoteShop
  13. WooCommerce

Realizacja zamówień i operacje magazynowe

Realizacja zamówień wydania towaru (sprzedaży) to sedno istnienia wszystkich magazynów handlowych. Aby maksymalnie usprawnić ten proces zawsze gdy jest taka możliwość proponujemy naszym klientom wykonanie integracji systemowej z modułami sklepowymi lub sprzedażowymi (systemy ERP). Oznacza to możliwość automatycznego, zupełnie bezobsługowego przekazywania zleceń wydania towaru, które spełniają określone warunki (np. potwierdzenie wpłaty itp.) bezpośrednio ze sklepów internetowych na magazyn.

Oczywiście nasz system WMS pozwala także na ręczne generowanie zleceń wydania towaru.

  1. Z listy towarów klient wybiera, które produkty i w jakiej ilości należy wydać. Można tu także wprowadzić dodatkowe instrukcje dla magazynierów dotyczące np. sposobu pakowania przesyłki.
  2. W drugim kroku należy wybrać sposób przesyłki. Do dyspozycji naszych klientów jest lista wszystkich znaczących firm kurierskich oferujących przesyłki krajowe i zagraniczne.
  3. Ostatni krok to podanie adresu dostawy.

Gotowe. Magazyn posiada już wszystkie informacje niezbędne aby odbyła się realizacja zamówień.

Podczas pracy magazynu klient ma zawsze możliwość podglądu postępu prac. Każde zamówienie w czasie rzeczywistym zmienia status z „Nowego”, przez „Kompletacja” (zbieranie produktów do wydania), „Spakowane” aż po „Zrealizowane”. Dzięki temu każdy klient w dowolnym momencie ma gwarancję, że jego zamówienia są w realizacji i będą zrealizowane w terminie.

Dodatkowo istnieje możliwość powiadomienia odbiorcy przesyłki o fakcie jej nadania lub o postępach prac za pomocą powiadomień e-mail. Dzięki temu sprzedawca ma również pewność, że jego odbiorcy także „są na bieżąco” a zarazem zmniejsza to ilość zapytań „Kiedy towar zostanie wysłany”, których weryfikacja nieraz bardzo opóźnia pracę sprzedawców internetowych.

Logistiko zapewnia pełną obsługę magazynową i operacje magazynowe na najwyższym poziomie. Wykonujemy przyjęcia dostaw, wydania towaru oraz obsługujemy zwroty towaru. Ponadto na bieżąco przeprowadzamy inwentaryzacje oraz wykonujemy dodatkowe czynności związane z przygotowaniem towaru do sprzedaży. W miarę potrzeb nasi magazynierzy mogą oklejać towary kodami kreskowymi, wykonywać konfekcjonowanie towaru, zabezpieczać towar (foliowanie itp.) oraz wykonywać inne zlecone prace specjalne. To nie wszystkie operacje magazynowe jakie zachodzą w magazynie Logistiko.

Cała praca zespołu magazynowego opiera się wyłącznie na zleceniach przekazywanych przez Ciebie. Magazynierzy mogą przyjąć lub wydać towar w ilościach określonych przez Ciebie w zleceniach utworzonych w panelu klienta lub przekazanych bezpośrednio z Twojego sklepu.

Zapowiedź dostawy (lub awizacja dostawy) to magazynowe zlecenie przyjęcia dostawy, które możesz utworzyć za pomocą panelu klienta. Awizacja dostawy powinna zawierać informację o tym jaki towar i w jakiej ilości przyjedzie do magazynu oraz o tym kiedy dostawa będzie miała miejsce.

Każdy towar dostarczany do magazynu Logistiko jest weryfikowany dwukrotnie. W momencie odbioru towaru od dostawcy/kuriera magazynierzy weryfikują zgodność dostawy z dokumentem przewozowym (najczęściej dokument WZ wystawiony przez dostawcę towaru). Jeśli wszystko się zgadza, magazynierzy potwierdzają odbiór towaru. W następnej kolejności (już po odjeździe dostawcy/kuriera) magazynierzy przystępują do przyjęcia dostawy. Dokonywana jest dokładna weryfikacja poprawności dostawy (czy przyjmowany towar i jego ilości odpowiadają temu co zgłoszono w awizacji dostawy) oraz sprawdzają czy dostarczony towar nie posiada jakichkolwiek braków lub uszkodzeń. W skrócie rzecz ujmując – sprawdzają czy w dostawie przyjechało dokładnie to czego się spodziewasz oraz czy nic nie jest uszkodzone. Jeśli wszystko się zgadza – towar trafia na półki magazynowe i jest natychmiast udostępniony do sprzedaży.

Wydanie towaru to główne zadanie magazynierów. Wydania odbywają się na podstawie zamówień klientów Twojego sklepu, przekazywanych prosto ze sklepu (jeśli jest on zintegrowany z naszym systemem) lub wprowadzanych przez Ciebie w panelu klienta. Zlecenie wydania, czyli inaczej – zlecenie realizacji zamówienia, zawiera informację o towarze, który ma być wydany (jaki towar i ile sztuk) oraz o adresie, na który ma być wysłana paczka. Do każdego zlecenia wydania możesz także załączyć pliki pdf (np. faktura, specyfikacja), które zostaną wydrukowane w magazynie i dołączone do paczki.

Każde wydanie towaru składa się z dwóch etapów pracy magazynierów. Pierwszym etapem jest “Kompletacja” towaru. Na tym etapie magazynierzy wyszukują towary z zamówienia na regałach magazynowych i zbierają odpowiednie ich ilości. Etap ten kontrolowany jest przez nasz system WMS, który nie tylko podpowiada magazynierom skąd zabrać towar, ale sprawdza także czy pobrano odpowiednią ilość każdego towaru. Skompletowane zamówienie zostaje następnie przekazane do pakowania. Towar jest pakowany w paczki, dołączone do zamówienia dokumenty są drukowane i umieszczane na paczce. Automatycznie drukowany jest także list przewozowy wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej, która będzie odpowiadała za doręczenie przesyłki. Na tym etapie nasz system WMS ponownie czuwa nad tym, żeby magazynierzy wydali towar zgodnie z zamówieniem. Każdy towar w zamówieniu jest weryfikowany ponownie, dzięki czemu ryzyko jakichkolwiek pomyłek jest minimalne. Spakowane paczki są odkładane w miejsce, gdzie czekają już tylko na przyjazd kuriera.

Każde wydanie towaru składa się z dwóch etapów pracy magazynierów. Pierwszym etapem jest “Kompletacja” towaru. Na tym etapie magazynierzy wyszukują towary z zamówienia na regałach magazynowych i zbierają odpowiednie ich ilości. Etap ten kontrolowany jest przez nasz system WMS, który nie tylko podpowiada magazynierom skąd zabrać towar, ale sprawdza także czy pobrano odpowiednią ilość każdego towaru. Skompletowane zamówienie zostaje następnie przekazane do pakowania. Towar jest pakowany w paczki, dołączone do zamówienia dokumenty są drukowane i umieszczane na paczce. Automatycznie drukowany jest także list przewozowy wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej, która będzie odpowiadała za doręczenie przesyłki. Na tym etapie nasz system WMS ponownie czuwa nad tym, żeby magazynierzy wydali towar zgodnie z zamówieniem. Każdy towar w zamówieniu jest weryfikowany ponownie, dzięki czemu ryzyko jakichkolwiek pomyłek jest minimalne. Spakowane paczki są odkładane w miejsce, gdzie czekają już tylko na przyjazd kuriera.

Największym problemem sklepów internetowych jest obsługa zwrotów. Często klienci odsyłają towar nie informując Ciebie o tym fakcie, co potem powoduje problem w rozpoznaniu kto i dlaczego zwrócił towar. Aby rozwiązać ten problem każde zamówienie realizowane przez magazyn Logistiko w Twoim imieniu posiada specjalny link do formularza zwrotu. Jeśli klient chce zwrócić towar wystarczy, że kliknie w link i poda powód zwrotu. Otrzyma wówczas kod zwrotu, który wystarczy wydrukować/przepisać i dołączyć do paczki. Dzięki temu Ty natychmiast wiesz kto i dlaczego odesłał towar.

Pełna inwentaryzacja stanu magazynowego odbywa się raz w roku. Jej termin jest każdorazowo uzgadniany z Tobą. Aby jednak zagwarantować stałą kontrolę i aktualność stanów magazynowych, nasz magazyn wykonuje cały czas tzw. inwentaryzację ciągłą. Oznacza to, że każdy towar i każda półka w magazynie jest inwentaryzowana co kilka pobrań towaru (wydań).

Konfekcjonowanie to operacja magazynowa mająca na celu przygotowanie towaru do sprzedaży. Często zdarza się, że nasi klienci sprzedają towary w zestawach. Jednak zestaw taki może składać się z towarów zakupionych u różnych dostawców, które dostarczono do magazynu w różnych dostawach. Konfekcjonowanie to stworzenie zestawu (nowego “produktu”) z kilku różnych, pojedynczych produktów. Dzięki temu kupując w sklepie klienci wrzucają do koszyka zestaw a nie kilka pojedynczych produktów. Magazyn jest w stanie wówczas szybko realizować takie zamówienia, gdyż również ma już zestawy gotowe do wydania.

Na każdym etapie pracy magazynu masz wgląd w postępy prac. Każde zamówienie (zlecenie wydania) ma kilka statusów/etapów. Status “Przyjęto” oznacza, że zamówienie dotarło do magazynierów. “Kompletowanie” to pierwszy etap realizacji, polegający na zbieraniu z półek i regałów towarów w odpowiednich ilościach. “Pakowanie” to przygotowywanie zamówienia do wysyłki. “Zrealizowane” zamówienia oczekują już tylko na odbiór paczek przez kuriera. Dodatkowo – gdy zamówienie zostanie zrealizowane otrzymasz powiadomienie e-mail o tym fakcie. Takie samo powiadomienie może otrzymać także odbiorca paczki. Nasze doświadczenie sprawia, że wszystkie operacje magazynowe mamy opanowane do perfekcji.

Wysyłka zamówień

Podobnie jak w przypadku wszystkich kluczowych decyzji dotyczących funkcjonowania Twojego sklepu – także decyzja o sposobie pakowania Twoich przesyłek czyli to jak będzie wyglądała wysyłka zamówień należy do Ciebie. Jako Logistiko współpracujemy z producentami opakowań, dzięki czemu jesteśmy w stanie zapewnić opakowanie odpowiednie dla każdego typu produktu. Nasi magazynierzy służą pomocą w dobraniu odpowiedniego sposobu pakowania, aby zagwarantować, że towar nie ulegnie uszkodzeniu w transporcie.

Współpracując z nami masz możliwość skorzystania z usług większości firm kurierskich oferujących przesyłki krajowe i zagraniczne. Dodatkowo nie musisz z żadną z nich podpisywać wiążącej Cię umowy. Oznacza to, że możesz dla poszczególnych zamówień wybierać najbardziej korzystną cenowo ofertę. Jeśli jedna firma kurierska ma bardzo korzystne ceny na przesyłki krajowe – możesz za ich pośrednictwem wysyłać zamówienia po Polsce. Ale jeśli potrzebujesz wysłać paczkę za granicę – nic nie stoi na przeszkodzie byś wybrał inną firmę kurierską dla zamówień zagranicznych.

W tej chwili mamy podpisane umowy o współpracy z następującymi przewoźnikami i firmami kurierskimi: UPS, DPD, DHL, FedEx, ETL, InPost, Poczta Polska.

Ponieważ nasz magazyn obsługuje wielu klientów, codziennie wysyłanych jest tyle paczek, że jesteśmy w stanie negocjować korzystniejsze stawki za przesyłki. Dzięki temu z tych cen mogą korzystać wszyscy nasi klienci, bez względu na to ile zamówień dziennie realizują.

Kurierzy odbierają paczki w dni robocze, w późnych godzinach wieczornych (ostatni kurierzy odbierają paczki o godz. 21:00), dzięki czemu nasz magazyn jest w stanie wysyłać większość zamówień jeszcze w dniu ich złożenia.

Przyjmowanie dostaw i magazynowanie

Sprawne przyjmowanie dostaw na magazyn wymaga przygotowania. Dlatego prosimy naszych klientów o wprowadzenie do systemu WMS informacji o terminie, pochodzeniu i zawartości każdej dostawy. Niezbędne informacje to:

  • planowany termin dostawy
  • pochodzenie dostawy (nazwa dostawcy)
  • lista produktów w dostawie

Posiadając te informacje nasi magazynierzy są w stanie w minimalnym czasie zweryfikować dostawę, jej zgodność z awizacją oraz umieścić towar w magazynie w taki sposób aby umożliwić jego szybkie wydanie. Dzięki połączeniu systemu awizacji dostaw z modułem realizacji zleceń wydania jesteśmy w stanie obsługiwać także dostawy „just-in-time” metodą cross-dock. Oznacza to, że jeśli towar z dostawy jest potrzebny do natychmiastowego wydania, magazynierzy nie będą tracić czasu na rozwożenie go po standardowych miejscach odkładczych w magazynie tylko umieszczą go miejscu szybkiego poboru, skąd natychmiast może zostać wydany.

Nasi klienci przekazują dokument zlecenia przyjęcia towaru w formie elektronicznej, korzystając ze swojego systemu informatycznego, najpóźniej jeden dzień roboczy przed planowaną dostawą, w formacie oraz metodą określoną w dokumentacji API udostępnionej przez Wykonawcę lub za pośrednictwem panelu klienta (http://panel.logistiko.pl).

Każde zlecenie przyjęcia towaru powinno, w miarę możliwości zawierać: rodzaj i ilość towarów do przyjęcia, metodę dostawy (transport własny, przesyłka), jej termin i dodatkowe oznaczenie (np. numer listu przewozowego).

Po zapoznaniu się z awizem dostawy potwierdzamy możliwość jej rozładunku w awizowanym terminie lub wskazujemy najbliższy możliwy termin.

W trakcie rozładunku przeprowadzamy wstępną kontrolę poprawności dostawy, weryfikację widocznych uszkodzeń, dostępu do zawartości oraz zabezpieczenia towaru (plomby na kontenerach itp.).

Rozładunek dostawy kończy się w momencie podpisania dokumentu CMR i wpisaniem do niego wszelkich uwag dotyczących ewentualnie stwierdzonych niezgodności lub okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie pełnej weryfikacji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zawartości dostawy, jej opakowaniu itp. wykonujemy dokumentację fotograficzną tego faktu i przekazujemy ją Klientowi.

Towar z dostawy jest przyjmowany na stan magazynowy nie później niż w ciągu następnych dwóch dni roboczych od momentu odbioru dostawy, w przypadku dostaw, których odbiór nastąpił po godz. 14:00. W przypadku dostaw, których odbiór nastąpił przed godziną 14:00 ­ przyjmujemy towar nie później niż w kolejnym dniu roboczym, chyba, że Klient zdecyduje inaczej.

Dostawę uznaje się za przyjętą w momencie gdy towar pojawia się na stanie magazynowym i jest dostępny do wydania. Każdorazowo powiadamiamy o tym fakcie Klienta poprzez wprowadzenie odpowiedniej informacji do systemu WMS (towar dostępny do wydania) oraz automatycznym powiadomieniem e­-mail na podany adres.

W przypadku przyjęcia nowego (nie występującego wcześniej w kartotece towarowej) produktu, na życzenie Klienta sporządzamy jego dokumentację fotograficzną, która zostanie załączona do produktu w kartotece towarowej systemu WMS. Wszystkie te elementy składają się na perfekcyjne przyjmowanie dostaw w Logistiko.

Logistiko zapewnia pełną obsługę magazynową i operacje magazynowe na najwyższym poziomie. Wykonujemy przyjęcia dostaw, wydania towaru oraz obsługujemy zwroty towaru. Ponadto na bieżąco przeprowadzamy inwentaryzacje oraz wykonujemy dodatkowe czynności związane z przygotowaniem towaru do sprzedaży. W miarę potrzeb nasi magazynierzy mogą oklejać towary kodami kreskowymi, wykonywać konfekcjonowanie towaru, zabezpieczać towar (foliowanie itp.) oraz wykonywać inne zlecone prace specjalne. To nie wszystkie operacje magazynowe jakie zachodzą w magazynie Logistiko.

Właścicielem Twojego towaru składowanego w magazynie Logistiko jesteś zawsze Ty!

Od momentu przyjęcia dostawy towaru do magazynu Logistiko, znajduje się on pod naszą opieką. To my odpowiadamy za magazynowanie towaru i pilnujemy, aby ilość towaru na stanie magazynowym była zawsze poprawna oraz my ponosimy odpowiedzialność za wszystkie ewentualne szkody jakie mogłyby powstać w trakcie przechowywania towaru w magazynie.

Tak. Zarówno magazyn jak i cały składowany w nim towar jest zawsze ubezpieczony do pełnej wartości. Za wszystkie formalności związane z ubezpieczeniem magazynu i towaru odpowiadamy my, od Ciebie oczekujemy jedynie informowania nas o wartości Twojego towaru, aby na bieżąco aktualizować wysokość ubezpieczenia. Wartość towaru podajesz za każdym razem, gdy do swojej bazy produktów dodajesz nowy produkt. Koszt składki ubezpieczeniowej ponosi klient.

Za każdym razem gdy dostarczasz na magazyn nowy towar, który może wymagać specjalnego sposobu przechowywania lub zabezpieczenia – musisz poinformować nas o tym fakcie. Magazyn przygotowany jest do przechowywania produktów także w warunkach specjalnych (strefowa kontrola temperatury i wilgotności powietrza itp.). Wszelkie dodatkowe informacje na temat poszczególnych produktów pomogą nam lepiej zabezpieczyć Twój towar i zagwarantować, że sposób jego przechowywania będzie zawsze odpowiedni. O sposobie rozmieszczenia Twojego towaru na regałach i półkach zadecyduje nasz doświadczony zespół magazynierów, który umieści Twój towar w magazynie w taki sposób aby proces realizacji zamówień z Twojego sklepu przebiegał jak najsprawniej i jak najszybciej.

Nie stosujemy żadnych ograniczeń dotyczących ilości towarów składowanych w magazynie Logistiko lub miejsca, które jest przeznaczone na Twoje towary. To Ty decydujesz ile miejsca potrzebujesz i jak wiele produktów chcesz przechowywać w magazynie Logistiko. Wszystkie opłaty, jakie pobieramy, są zawsze obliczane na podstawie aktualnego wykorzystania powierzchni magazynowej, więc nie musisz z góry deklarować ile potrzebujesz miejsca. Dziś możesz składować tylko jedną paletę towaru a za tydzień może to być już 10 palet. Aby mieć pewność, że w magazynie jest jeszcze dość wolnego miejsca – jeśli chcesz wykorzystać znacznie więcej miejsca niż aktualnie, uzgodnij to z nami.

Rozpoczęcie współpracy z Logistiko

Tak. Pod adresem https://panel.logistiko.pl/register?locale=pl_PL możesz za darmo i bez zobowiązań utworzyć konto i zobaczyć jak wygląda nasz panel klienta oraz przetestować przebieg wszystkich operacji magazynowych np. przyjęcie towaru lub realizację zamówienia. Konto demo umożliwia także symulowanie pracy magazynu, dzięki czemu zobaczysz wszystkie kolejne etapy realizacji zleceń oraz sprawdzisz jak działa system powiadomień e-mail, czyli komunikacja z magazynem.

W pierwszej kolejności zapraszamy do założenia darmowego konta demo i sprawdzenia jak wygląda panel klienta, w którym możesz zlecać zadania dla magazynu oraz obserwować postępy prac. Jeśli w trakcie testów pojawią się dodatkowe pytania – z chęcią na nie odpowiemy. Po zakończeniu testów wystarczy tylko wypełnić formularz rejestracyjny i samodzielnie przekształcić swoje konto testowe w rzeczywiste. Później pozostanie już tylko dostarczenie towaru do magazynu.

Aby założyć darmowe konto testowe wymagane jest jedynie podanie kontaktowego adresu e-mail. Po zakończeniu testów, w wybranym przez Ciebie momencie możesz przekształcić swoje konto testowe w rzeczywiste, uzyskując możliwość dostarczenia towaru do magazynu. Aby to zrobić należy wypełnić formularz rejestracyjny, podając podstawowe dane firmy: nazwa, NIP, adres itp. Potem możesz zacząć korzystać ze wszystkich usług Logistiko.

To Ty decydujesz kiedy chcesz rozpocząć współpracę. Funkcjonowanie panelu klienta możesz testować za darmo przez dowolny czas. Gdy podejmiesz decyzję o rozpoczęciu współpracy wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i zaplanować pierwszą dostawę towaru. Jeśli chcesz zintegrować swój sklep internetowy z naszym systemem zarządzania magazynem, poinformuj nas o tym. Wspólnie ustalimy najdogodniejszą metodę wykonania integracji i określimy ile czasu będzie na to potrzebne.

Towary wyłączone

Zalecamy zapoznanie się z listą towarów wyłączonych z przewozu przez wybranych przewoźników. Takie towary nie mogą stanowić zawartości przesyłki kurierskiej, a co za tym idzie nie jest możliwe składowanie ich w naszym magazynie.

Listy konkretnych towarów wyłączonych z przewozu dla poszczególnych przewoźników dostępne są na stronach internetowych firm kurierskich:

  • DPD – www.dpd.com.pl
  • UPS – www.ups.com/content/pl/pl/index.jsx
  • DHL – www.dhl.com.pl
  • Geis Parcel – www.geis.pl
  • Poczta Polska – www.poczta-polska.pl
  • Geis – www.geis.pl
  • Fedex – http://www.fedex.com/pl/index.html
  • InPost Express – https://twoj.inpost.pl
  • GLS DE – https://gls-group.eu/DE/en/gtc-standard
  • GLS PL – https://gls-group.eu/PL/pl/gls-poland
  • RUCH SA – https://www.paczkawruchu.pl/

Chcesz wiedzieć, ile to kosztuje?