Procedura przyjęcia dostawy
- Zleceniodawca przekazuje dokument zlecenia przyjęcia towaru Wykonawcy wyłącznie w formie elektronicznej, wprost ze swojego systemu informatycznego, co najmniej jeden dzień roboczy przed planowaną dostawą, w formacie oraz metodą określoną w dokumentacji API udostępnionej przez Wykonawcę lub za pośrednictwem Panelu Klienta (http://panel.logistiko.pl)
- Każde zlecenie przyjęcia towaru powinno zawierać:
- jednoznaczne określenie towarów i ich ilości do przyjęcia
- jednoznaczne określenie metody dostawy (transport własny, przesyłka pocztowa, kurierska itp. zgodnie z ustalonymi przez Strony formami dostaw)
- jednoznaczne określenie terminu dostawy
- dodatkowe oznaczenie dostawy (nr dostawy, nr listu przewozowego itp.)
- dodatkowe oznaczenia dostawy pozwalające na jej łatwą identyfikację przez Wykonawcę (symbol dostawy, nazwa dostawcy itp., nr samochodu)
- Dostawca (kurier, kierowca) powinien posiadać wydruk etykiety dostawy (na paczce) lub znać jej numer
- Wykonawca po zapoznaniu się z awizem dostawy potwierdzi (akceptując awizo dostawy) możliwość jego rozładunku w awizowanym terminie lub wskaże najbliższy możliwy termin rozładunku dostawy.
- Wykonawca może odmówić potwierdzenia awiza dostawy jeśli z przyczyn niezależnych od siebie w proponowanym terminie nie ma technicznej możliwości odbioru dostawy (zdarzenia losowe, awarie itp.), gdy w proponowanym terminie,w danych godzinach, jest już awizowana inna dostawa lub gdy odbiór dostawy w proponowanym terminie wymagać będzie dodatkowych ustaleń ze zleceniodawcą, np. wiążących się z koniecznością reorganizacji pracy magazynu lub obniżeniem wydajności magazynu spowodowanym przyjęciem dostawy w proponowanym terminie. W takiej sytuacji Wykonawca wraz ze Zleceniodawcą ustalą najkorzystniejsze rozwiązanie umożliwiające odbiór dostawy w proponowanym terminie, lub najbliższym możliwym.
- Zleceniodawca oraz Wykonawca przyjmują, że każde elektroniczne zlecenie przyjęcia i zaakceptowane przez Wykonawcę, zostało złożone przez osobę uprawnioną przez Zleceniodawcę do tworzenia tego typu zleceń i może zostać przekazane do realizacji bez konieczności jakichkolwiek dalszych uzgodnień, wyłącznie na podstawie treści zlecenia.
- Za zgodność terminów dostaw z awizowanymi wcześniej odpowiada Zleceniodawca. Wykonawca zastrzega prawo do odmowy rozładunku dostawy nie dostarczonej w terminie awizowanym lub do naliczenia dodatkowych opłat za rozładunek i przyjęcie takiej dostawy. W przypadku odmowy rozładunku dostaw dostarczonych poza zaakceptowanymi przez Wykonawcę awizowanymi terminami, Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za żadne roszczenia spedytora (dostawcy) związane z odmową lub opóźnieniem rozładunku takiej dostawy.
- Wykonawca zobowiązuje się do odbioru dostawy w zaakceptowanym terminie zaawizowanym przez Zleceniodawcę. Poprzez odbiór dostawy rozumie się fizyczne rozładowanie dostawy oraz sporządzenie niezbędnych dokumentów potwierdzających rozładunek towaru przez Wykonawcę.
- W trakcie rozładunku Wykonawca przeprowadzi wstępną kontrolę poprawności dostawy poprzez weryfikację dostarczonych ilości z dokumentem CMR, weryfikację widocznych uszkodzeń, weryfikację dostępu do zawartości oraz weryfikację zabezpieczenia towaru (plomby na kontenerach itp.).
- Rozładunek dostawy kończy się w momencie podpisania dokumentu CMR wraz z wpisaniem do niego wszelkich uwag dotyczących ewentualnie stwierdzonych niezgodności lub okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie pełnej weryfikacji (brak dostępu do zawartości itp.) W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zawartości dostawy, jej opakowaniu itp. Wykonawca wykona dokumentację fotograficzną tego faktu i przekaże ją Zleceniodawcy.
- Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia towaru z dostawy na stan magazynowy nie później niż w ciągu następnych dwóch dni roboczych od momentu odbioru dostawy, w przypadku dostaw, których odbiór nastąpił po godz. 14:00. W przypadku dostaw, których odbiór nastąpił przed godziną 14:00 – Wykonawca przyjmie towar nie później niż w kolejnym dniu roboczym, chyba, że Zleceniodawca zdecyduje inaczej (ustali późniejszy termin) a przyjmowany towar nie jest uszkodzony i nie ma rozbieżności z awizacją.
- Zleceniodawca zobowiązuje się do organizacji dostaw w taki sposób, żeby ich odbiór nie wiązał się z dodatkową pracą dla Wykonawcy, w szczególności:
- dostawy trafiają na Magazyn w godzinach gwarantujących ich rozładowanie w ramach normalnych godzin pracy Magazynu. Przewoźnik udostępni towar do rozładunku.
- dostawy są przygotowane do rozładunku tzn. towar znajduje się w odpowiedniej pozycji do rozładunku i dostęp do niego nie wymaga wykonywania żadnych dodatkowych czynności (np. rozładunku i ponownego załadunku towarów nie będących częścią dostawy), jeżeli taka sytuacja ma miejsce zostanie bezzwłocznie zgłoszona Zleceniodawcy, poprzez dodanie odpowiedniego oznaczenia na zleceniu w systemie WMS.
- dostarczany towar jest przygotowany do bezpiecznego rozładunku za pomocą narzędzi, którymi dysponuje Magazyn (np. towar pakowany jest na palety, których wymiary i waga nie przekraczając dopuszczalnych norm dla wózków magazynowych):
- obciążenie palety nie może przekraczać 1 tony
- towar powinien znajdować się na paletach EURO
- towar na paletach powinien być stabilny i opakowany w taki sposób, by umożliwić natychmiastowy rozładunek wózkiem
- towar dostarczany jest pojazdami umożliwiającymi bezpieczny rozładunek (czyli pojazdy mogące korzystać z ramp załadowczych na Magazynie lub pojazdy posiadające własne windy rozładunkowe) W przypadku dostaw kontenerowych kontener powinien być ustawiony na końcu naczepy, w sposób umożliwiający łatwy dostęp.
- W przypadku gdy dostawa nie spełnia warunków opisanych w pkt. 10, Wykonawca ma prawo:
- obciążyć Zleceniodawcę dodatkowymi kosztami wynikającymi z konieczności wykonania dodatkowych prac niezbędnych do rozładunku dostawy lub też gdy rozładunek dostawy wymaga pracy poza normalnymi godzinami pracy magazynu.
- odmówić rozładunku dostawy, w sytuacji gdy uzna, iż nie ma możliwości rozładunku dostawy w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami BHP i gwarantujący bezpieczeństwo swoim pracownikom lub jeśli brak możliwości rozładunku dostawy wynika z jej nieprawidłowego przygotowania przez dostawcę lub ze stanu technicznego pojazdu dostawczego.
- W przypadku gdy Wykonawca odmówi odbioru dostawy z przyczyn leżących po stronie przewoźnika (zły stan techniczny pojazdu lub inne okoliczności stwarzające zagrożenie dla pracowników Wykonawcy), zostanie wykonana i przekazana Zleceniodawcy dokumentacja fotograficzna czynników uniemożliwiających rozładunek i odbiór dostawy.
- W trakcie przyjmowania dostawy na stan magazynowy Wykonawca dokona weryfikacji jej poprawności z dokumentem awiza dostawy znajdującym się w systemie WMS. Weryfikacja polega na zliczeniu ilości dostarczonego towaru.
- Na życzenie Zleceniodawcy, w przypadku niektórych lub wszystkich dostaw Wykonawca może przeprowadzić szczegółową weryfikację dostawy, na którą składa się oprócz czynności opisanych w pkt. 12 także: szczegółowa kontrola oznaczeń towar (weryfikacja nazw, weryfikacja roczników itp.), kontrola zgodności towaru z dopuszczeniem do obrotu (poprawność naklejenia banderol, dostarczone z towarem polskie opisy itp.) oraz inne czynności uzgodnione ze Zleceniodawcą.
- W przypadku wykrycia przez Wykonawcę jakichkolwiek niezgodności stanu faktycznego dostawy z awizacją, Wykonawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie Zleceniodawcę drogą e-mail na uzgodniony adres lub poprzez wprowadzenie odpowiednich danych do systemu WMS.
- W przypadku jakichkolwiek niezgodności dostawy z awizem, Wykonawca zawsze przyjmuje do systemu i na stan magazynowy towary i ilości zgodne ze stanem faktycznym, zaznaczając na zleceniu w systemie WMS różnice w stosunku do awiza.
- W przypadku wykrycia uszkodzeń towarów w dostawie, Wykonawca każdorazowo niezwłocznie powiadomi Zleceniodawcę, poprzez oznaczenie zlecenia dostawy w systemie WMS oraz wykona dokumentację fotograficzną uszkodzeń, aby umożliwić zleceniodawcy zgłoszenie szkody transportowej.
- Jeśli w dostawie stwierdzono uszkodzony towar, towar ten zostanie przyjęty na stan magazynowy jako uszkodzony, wraz ze słownikowym opisem uszkodzenia.
- Wykonawca umożliwi Zleceniodawcy dostęp do pełnego spisu wszystkich uszkodzonych towarów znajdujących się w Magazynie, wraz z opisem uszkodzeń oraz raportem systemowym umożliwiającym okresowy przegląd wszystkich uszkodzonych towarów wraz z możliwością eksportu do pliku CSV.
- Zleceniodawca określa słownik oznaczeń towarów uszkodzonych, wraz z instrukcją jakie warunki musi spełniać towar aby zaliczyć go do danego typu uszkodzenia. Słownik ten jest używany przez Wykonawcę do dzielenia uszkodzonych towarów wg typów uszkodzenia w systemie WMS.
- Dostawy, których odbiór nastąpił w terminie innym niż awizowane zostaną przyjęte w najbliższym możliwym terminie wskazanym przez Wykonawcę.
- W przypadku gdy w danym terminie jest kilka dostaw oczekujących na przyjęcie, Zleceniodawca nie wpływa na kolejność ich przyjmowania, poza możliwością oznaczenia nie więcej niż jednej dostawy w danym dniu roboczym jako Interwencyjną, analogicznie jak ma to miejsce w przypadku zleceń wydania towaru.
- Dostawę uznaje się za przyjętą w momencie gdy towar pojawia się na stanie magazynowym i jest dostępny do wydania. Wykonawca powiadomi o tym fakcie Zleceniodawcę poprzez wprowadzenie odpowiedniej informacji do systemu WMS (towar dostępny do wydania) oraz automatycznym powiadomieniem e-mail na uzgodniony adres
- W przypadku przyjęcia nowego (nie występującego wcześniej w kartotece towarowej) produktu, Wykonawca na życzenie Zleceniodawcy sporządzi jego dokumentację fotograficzną, która zostanie załączona do produktu w kartotece towarowej systemu WMS.
- Przyjęcie towaru na skład celny odbywa się analogicznie jak przyjęcie towaru na magazyn obrotowy, po uzyskaniu odpowiednich zgód ze strony organów celnych.
- Przesunięcie towaru między magazynami Logistiko odbywa się poprzez sporządzenie przez Zleceniodawcę w systemie zlecenia wydania z magazynu źródłowego oraz awiza dostawy na magazyn docelowy i związane jest z koniecznością fizycznego przemieszczenia towaru w magazynie, a zatem stosuje się do niego takie same terminy jak dla dostaw.