Procedura przyjęcia zwrotów
- Pod pojęciem “Zwrot” strony rozumieją każdy towar zawrócony na magazyn przez klienta końcowego, punkt handlowy lub kuriera z dowolnego powodu a także każde spakowane zlecenie wydania towaru, w przypadku którego Zleceniodawca zrezygnował z wydania.
- Jeśli Zleceniodawca posiada informację od klienta końcowego, że zamierza on zwrócić towar, zobowiązuje się do niezwłocznego utworzenia elektronicznego awiza zwrotu
- Elektroniczne awizo zwrotu powinno zawierać:
- powiązanie ze zrealizowanym Zleceniem Wydania Towaru
- planowaną datę dostarczenia zwrotu
- przyczynę zwrotu
- Wykonawca zobowiązuje się do odbioru zwrotu w dniu zaawizowanym przez Zleceniodawcę. Poprzez odbiór zwrotu rozumie się fizyczne rozładowanie dostawy oraz sporządzenie niezbędnych dokumentów potwierdzających odbiór towaru przez Wykonawcę.
- Wykonawca zobowiązuje się do przyjęcia towaru ze zwrotu na stan magazynowy nie później niż w ciągu następnych dwóch dni roboczych od momentu odbioru zwrotu.
- W trakcie przyjmowania towaru ze zwrotu Wykonawca wykona kontrolę zgodności zwrotu z dokumentem awiza, oznaczając wszystkie różnice w systemie oraz każdorazowo informując Zleceniodawcę o wszelkich niezgodnościach. Nie dotyczy to zwrotów bez awizacji.
- Każdorazowo, gdy zwracany towar nosi cechy uniemożliwiające jego ponowną sprzedaż, Wykonawca wykona na życzenie Zleceniodawcy dokumentację fotograficzną produktów oraz przyjmie je na stan magazynowy jako “produkty uszkodzone”, informując o tym fakcie Zleceniodawcę poprzez wprowadzenie odpowiedniego oznaczenia w systemie WMS. W pozostałych przypadkach towary ze zwrotu zostaną przyjęte na stan magazynowy jako produkty dostępne do wydania.
- W przypadku otrzymania na magazyn zwrotu bez awizacji, Wykonawca przyjmie zwrot i wprowadzi produkty na stan magazynowy, analogicznie jak w przypadku zwrotów awizowanych.
- W przypadku zwrotów nie awizowanych, których nie da się jednoznacznie powiązać z istniejącym wydaniem (brak nr oryginalnej przesyłki na zwrocie), Wykonawca zbierze, udokumentuje i przekaże Zleceniodawcy wszystkie posiadane informacje dotyczące pochodzenia zwrotu, w tym nr listu przewozowego zwrotu, na podstawie których Zleceniodawca będzie mógł dokonać weryfikacji zwrotu i jego źródła. W takim wypadku Wykonawca wprowadza do systemu zwrot “jak-jest”, nie weryfikując jego zgodności z żadnym innym dokumentem (wydanie itp.).
- W przypadku wykrycia uszkodzenia towaru ze zwrotu, który nie posiada wypełnionego przez Kuriera protokołu szkody, Wykonawca odmówi odbioru zwrotu do czasu dostarczenia wypełnionego protokołu szkody.
- Na prośbę Zleceniodawcy Wykonawca może odebrać i przyjać na stan magazynowy uszkodzony zwrot bez protokołu szkody, wszelkie czynności w kwestii pozyskania takiego protokołu leżą w gestii Zleceniodawcy.
- Wykonawca przejmuje odpowiedzialność za towar ze zwrotów od momentu przyjęcia go na stan magazynowy.
- Wykonawca przyjmuje zwroty nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych po odbiorze zwrotu, chyba, że Zleceniodawca wspólnie z Wykonawcą uznają, że zwrot może być przyjęty w późniejszym okresie lub też w danym dniu ilość lub objętość zwrotów jest tak duża (ponad 10 zwrotów, 60 szt towaru), że Wykonawca nie ma możliwości przyjęcia ich wszystkich w standardowym terminie.
- Zleceniodawca nie wpływa na kolejność przyjmowania zwrotów.
- Zwrot uznaje się za przyjęty w momencie gdy towar pojawia się na stanie magazynowym i jest dostępny do wydania lub gdy wszystkie produkty ze zwrotu zostały przyjęte na stan magazynowy jako produkty uszkodzone.
- Wykonawca zagwarantuje systemowo, że awizo lub awiza zwrotów powiązane z dokumentem wydania nie może zostać wystawione na ilość towaru przewyższającą ilość pierwotnie wydaną.
- Z uwagi na zagrożenia związane z przyjmowaniem uszkodzonych towarów (rozbite towary szklane lub uszkodzonych w sposób powodujący zabrudzenie), Wykonawca zastrzega sobie prawo do odrębnej wyceny przyjęcia uszkodzonego zwrotu jeśli jego przyjęcie wymaga zastosowania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa lub spowoduje konieczność wykonywania dodatkowych prac (sprzątanie itp.)