Jak zapobiec opóźnieniom dostaw w branży ecommerce

Obsługa dostaw
Towar który sprzedajesz może trafiać od producenta/importera bezpośrednio do naszego magazynu. Zapewniamy szybkie przyjęcie produktów na stan magazynowy. Każda dostawa zostanie precyzyjnie zweryfikowana a Ty otrzymasz szczegółowe informacje.
dowiedz się więcej ›
Magazynowanie
Zapewnimy optymalne warunki do przechowywania Twojego towaru. Dysponujemy ponad 3 000 miejsc paletowych oraz 6 000 miejsc półkowych. Posiadamy komorę klimatyczną (regulacja temperatury i wilgotności) oraz pomieszczenie dla towarów objętych ścisłą kontrolą.
dowiedz się więcej ›
Pakowanie towarów
Do Twojej dyspozycji oddajemy szeroki wybór opakowań. Dla każdego produktu dobierzesz najbardziej odpowiednią kopertę, pudełko czy materiał wypełniający. Nasz doświadczony zespół magazynierów zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa każdej przesyłki.
dowiedz się więcej ›
Realizowanie zamówień
Zamówienia z Twojego sklepu internetowego złożone do godziny 18:00 zostaną wysłane jeszcze tego samego dnia. Dzięki naszemu autorskiemu systemowi WMS, stosowaniu kodów kreskowych i podwójnej weryfikacji przez pracowników magazynu ryzyko pomyłek przy kompletacji jest sprowadzone do minimum.
dowiedz się więcej ›
Obsługa zwrotów
Przygotowaliśmy dedykowany formularz zwrotu, co zdecydowanie ułatwi przejście przez procedurę Twoim klientom. Zwracane towary są weryfikowane i jeśli ich stan na to pozawala, od razu są wprowadzane do sprzedaży.
dowiedz się więcej ›
Przesyłki kurierskie
Otrzymujesz dostęp do niezwykle atrakcyjnej oferty przesyłek kurierskich a także usług Poczty Polskiej oraz InPostu. Koszt przesyłek kurierskich zaczyna się już od 7,80 zł netto a najtańsza forma dostawy od 4,31 zł netto.
dowiedz się więcej ›Jak zapobiec opóźnieniom dostaw to bardzo ważne pytanie. Wraz z pojawieniem się możliwości handlu elektronicznego, łatwość prowadzenia działalności gospodarczej bardzo wzrosła. Przedsiębiorcy nie muszą już posiadać lub wynajmować fizycznego lokalu do prowadzenia sklepu lub hurtowni. Jako miejsce sprzedaży służy teraz witryna internetowa. Dodatkowo, klienci i konsumenci nie muszą już odwiedzać sklepów stacjonarnych w celu zakupienia ulubionych produktów. Mogą to zrobić bez wychodzenia z domu, a nawet bez wstawania sprzed telewizora.
Jednak mimo wszystko rozpoczęcie działalności w sektorze ecommerce stawia przed nami również pewne wyzwania. Najważniejszym z nich jest fakt, że właściciele firm muszą być gotowi już od pierwszego dnia działalności do szybkiego dostarczania swoich usług i produktów klientom. W przypadku dostawy w handlu elektronicznym bardzo istotny jest czas. Czy każdy jest w stanie zapewnić szybką i bezproblemową wysyłkę swoim klientom? Zapobieganie opóźnieniom w dostawie może mieć duże znaczenie na finalne zadowolenie klientów co w dłuższej perspektywie ma ogromny wpływ na dalszy rozwój firmy.
Co powoduje opóźnienia w dostawie?
Aby zrozumieć, w jaki sposób uniknąć opóźnień w dostawach, trzeba najpierw ustalić, co powoduje te opóźnienia. Szereg firm ma trudności w szybkim dostarczaniu swoich produktów do klientów. Zdarza się, że przyczyną opóźnionej dostawy jest częściowa pomyłka samego klienta. Jednak w większości przypadków pełną winę za wynikłe opóźnienia przyjąć musi na siebie sprzedawca sklepu internetowego. Poniżej wymieniamy najczęstsze przyczyny opóźnień w dostawach:
Wpływ opóźnień w dostawach na Twoją działalność
Przyczyny opóźnień w dostawach są bardzo liczne i nie ograniczają się tylko do wyżej wymienionych powodów. Opóźnienia w dostawach mogą znacznie negatywnie wpływać na działalność ecommerce. Firmy, które nie podejmują wyzwania złagodzenia problemów z realizacją dostaw często doświadczają znacznego spadku w sprzedaży. Istnieją klienci, którzy są wyrozumiali i cierpliwi. Jednak wystąpienie problemu z dostawą więcej niż jeden raz do tego samego klienta może spowodować wyraźny spadek jego zaufania do naszej firmy. Tego typu przypadki bardzo negatywnie wpływają na reputację firmy. Dlatego tak ważne jest aby poradzić sobie z opóźnieniami w dostawie jak najszybciej.
Czas dostawy jest bezpośrednio powiązany z utrzymaniem klienta. Klienci, którzy doświadczyli opóźnienia w dostawie podczas swojego pierwszego zamówienia są automatycznie zniechęceniu do zrobienia kolejnych zakupów w tej samej firmie. Spóźniona dostawa wpływa również na stałych klientów. Mogą oni być mniej skłonni do podjęcia szybkiej decyzji o następnym zamówieniu. Można sobie wyobrazić jak wielki to może mieć wpływa na zyski jak również na reputację. To wyjaśnia również dlaczego niektóre firmy z sektora ecommerce są bardzo skuteczne podczas gdy inne pozostają za nimi w tyle pod względem rozwoju. Jeśli nie jesteś wstanie zapewnić swoim klientom wręcz błyskawicznych dostaw to oznacza, że najlepiej skorzystać z usługi fulfillmentu.
Unikanie opóźnień w dostawach
Można stosować różne strategie aby uniknąć opóźnień w dostawach. Oto niektóre z nich:
Czas dostawy
Deklaracja co do czasu dostawy to bardzo istotny aspekt zarówno dla sprzedawców jak i klientów. Czas dostawy powinien być realistyczny, tak aby nie tworzyć zbyt dużej presji co do wykonania zlecenia. Z drugiej strony czas realizacji zamówienia nie może zniechęcić klientów. Klienci składający zamówienia mają nadzieję na otrzymanie swoich produktów w odpowiednim czasie.
Aktualizacja Zapasów
To oczywiste, że różne produkty są mniej lub bardziej popularne. W związku z tym ważne jest aby regularnie aktualizować stany magazynowe, tak aby na bieżąco zastąpić produkty już dostarczone. Nie można dopuścić aby klient zamówił produkt, który nie jest dostępny.
Przygotowanie Magazynu
W miarę rozwoju firmy obsługujemy coraz więcej zleceń. Należy przygotować swój magazyn w taki sposób aby można było w łatwy sposób skolekcjonować całe zamówienie. Towary bardziej popularne powinny leżeć w łatwo dostępnych miejscach tak, aby większość zleceń mogła zostać przygotowana w krótkim czasie.
Wprowadzenie Oprogramowania Logistycznego
Automatyzacja procesu realizacji zamówienia może znacząco wpłynąć na czas dostawy. Chociaż zazwyczaj wiąże się to z dodatkowymi wydatkami i nie wszystkie firmy są wstanie sobie na to pozwolić może być to kluczowym aspektem przy skróceniu czasu dostawy. Oprogramowanie do zarządzania magazynem określa dokładna kolejność i czas wydawania towarów z magazynu oraz pomaga w odnalezieniu poszczególnych produktów na hali.
Przygotuj się na Święta
Przedsiębiorcy często są świadkami zwiększonej ilości zamówień podczas okresów świątecznych czy wakacyjnych. Niestety, większość korporacji kurierskich nie pracuje w Święta. Dlatego należy szukać rozwiązań alternatywnych, a w szczególności zadbać o to aby wszystkie zamówienia zostały wysłane tak by dotarły przed rozpoczęciem okresu świątecznego.
Zewnętrzna logistyka – Fulfillment
Skorzystanie z usług zewnętrznej firmy logistycznej świadczącej usługę fulfillmentu wydaje się najbardziej realnym sposobem na uniknięcie opóźnień w dostawach. Usługa fulfillmentu obejmuje magazynowanie, pakowanie i wysyłanie towarów do Twoich klientów. Wynajęcie zewnętrznej firmy do obsługi logistycznej ma wiele korzyści. Obniża koszty operacyjne, umożliwia właścicielowi pełne skupienie na swoim biznesie, poprawia skalowalność ale przedewszystkim eliminuje opóźnienia w dostawach. Korzystając z usługi fulfillmentu i całej infrastruktury firmy, która oferuje takie rozwiązanie nie musisz ponosić gigantycznych kosztów wyposażenia własnego magazynu oraz implementacji nowoczesnych systemów. Wszystko to oferuje Ci zewnętrzny dostawca.
Wniosek
Reasumując najlepszym sposobem na uniknięcie opóźnień w dostawach jest skorzystanie z usługi fulfillmentu jaką oferuje właśnie Logistiko. Logistiko oferuje pełną obsługę logistyczną. Zajmujemy się magazynowaniem, pakowaniem oraz wysyłką Twoich towarów, natomiast Ty będziesz mógł skupić się na bieżących działaniach Twojej firmy oraz na jej rozwoju. Dzięki współpracy z Logistiko, nie będziesz musiał martwić się o terminy dostaw. Możesz mieć pewność że wszystkie zamówienia zostaną zrealizowane poprawnie i szybko. Ty zajmij się sprzedażą, a my zajmiemy się pakowaniem!