W Logistiko zapewniamy obsługę magazynową i logistyczną dla firm zajmujących się sprzedażą internetową. Możemy przyjmować Twoje dostawy, wysyłać zamówienia realizowane przez Twój sklep oraz obsługiwać zwroty towaru. Współpracujemy z większością firm kurierskich, dzięki czemu jesteśmy w stanie zaoferować korzystne ceny na przesyłki w Polsce i za granicą.
Usługi firmy Logistiko są skierowane głównie do przedsiębiorców prowadzących sprzedaż internetową (e-commerce), którzy chcą usprawnić proces realizacji zamówień, obniżyć koszty magazynowania i poszerzyć zasięg rynkowy. Logistiko oferuje kompleksowe usługi magazynowe i logistyczne, w tym przyjmowanie, przechowywanie, pakowanie i wysyłkę towarów.
Wszystkie opłaty w Logistiko za operacje magazynowe są pobierane z góry. Każdy klient posiada dedykowane konto, z którego pobierane są środki za każdym razem gdy zlecona zostaje operacja magazynowa.
Wpłat na swoje konto możesz dokonać tradycyjnym przelewem (w panelu klienta znajdziesz dane niezbędne do wykonania przelewu) lub też za pomocą szybkich przelewów elektronicznych obsługiwanych przez serwis Dotpay, dzięki którym środki są księgowane na Twoim koncie już po kilku minutach od wpłaty.
Standardowo faktury są wystawiane na koniec każdego miesiąca i obejmują wszystkie operacje magazynowe wykonane w ostatnich 30 dniach.
Wszystkie opłaty za operacje magazynowe są pobierane z góry. Każdy klient posiada dedykowane konto, z którego pobierane są środki za każdym razem gdy zlecona zostaje operacja magazynowa.
Tak. W panelu Logistiko możesz za darmo i bez zobowiązań utworzyć konto i zobaczyć, jak wygląda nasz panel klienta oraz przetestować przebieg wszystkich operacji magazynowych, np. przyjęcie towaru lub realizację zamówienia. Konto demo umożliwia także symulowanie pracy magazynu, dzięki czemu zobaczysz wszystkie kolejne etapy realizacji zleceń oraz sprawdzisz, jak działa system powiadomień e‑mail, czyli komunikacja z magazynem.
W pierwszej kolejności zapraszamy do założenia darmowego konta testowego (należy się z nami skontaktować, abyśmy założyli takie konto) i sprawdzenia jak wygląda panel klienta, w którym możesz zlecać zadania dla magazynu oraz obserwować postępy prac. Jeśli w trakcie testów pojawią się dodatkowe pytania – z chęcią na nie odpowiemy. Po zakończeniu testów wystarczy tylko wypełnić formularz rejestracyjny i samodzielnie przekształcić swoje konto testowe w rzeczywiste. Później pozostanie już tylko dostarczenie towaru do magazynu.
To Ty decydujesz kiedy chcesz rozpocząć współpracę. Funkcjonowanie panelu klienta możesz testować za darmo przez dowolny czas. Gdy podejmiesz decyzję o rozpoczęciu współpracy wystarczy wypełnić formularz rejestracyjny i zaplanować pierwszą dostawę towaru. Jeśli chcesz zintegrować swój sklep internetowy z naszym systemem zarządzania magazynem, poinformuj nas o tym. Wspólnie ustalimy najdogodniejszą metodę wykonania integracji i określimy ile czasu będzie na to potrzebne.
Zalecamy zapoznanie się z listą towarów wyłączonych z przewozu przez wybranych przewoźników. Takie towary nie mogą stanowić zawartości przesyłki kurierskiej, a co za tym idzie nie jest możliwe składowanie ich w naszym magazynie.
Listy konkretnych towarów wyłączonych z przewozu dla poszczególnych przewoźników dostępne są na stronach internetowych firm kurierskich:
Sprawne przyjmowanie dostaw na magazyn wymaga przygotowania. Dlatego prosimy naszych klientów o wprowadzenie do systemu WMS informacji o terminie, pochodzeniu i zawartości każdej dostawy. Niezbędne informacje to:
Posiadając te informacje nasi magazynierzy są w stanie w minimalnym czasie zweryfikować dostawę, jej zgodność z awizacją oraz umieścić towar w magazynie w taki sposób aby umożliwić jego szybkie wydanie. Dzięki połączeniu systemu awizacji dostaw z modułem realizacji zleceń wydania jesteśmy w stanie obsługiwać także dostawy „just-in-time” metodą cross-dock. Oznacza to, że jeśli towar z dostawy jest potrzebny do natychmiastowego wydania, magazynierzy nie będą tracić czasu na rozwożenie go po standardowych miejscach odkładczych w magazynie tylko umieszczą go miejscu szybkiego poboru, skąd natychmiast może zostać wydany.
Nasi klienci przekazują dokument zlecenia przyjęcia towaru w formie elektronicznej, korzystając ze swojego systemu informatycznego, najpóźniej jeden dzień roboczy przed planowaną dostawą, w formacie oraz metodą określoną w dokumentacji API udostępnionej przez Wykonawcę lub za pośrednictwem panelu klienta.
Każde zlecenie przyjęcia towaru powinno, w miarę możliwości zawierać: rodzaj i ilość towarów do przyjęcia, metodę dostawy (transport własny, przesyłka), jej termin i dodatkowe oznaczenie (np. numer listu przewozowego).
Po zapoznaniu się z awizem dostawy potwierdzamy możliwość jej rozładunku w awizowanym terminie lub wskazujemy najbliższy możliwy termin.
W trakcie rozładunku przeprowadzamy wstępną kontrolę poprawności dostawy, weryfikację widocznych uszkodzeń, dostępu do zawartości oraz zabezpieczenia towaru (plomby na kontenerach itp.).
Rozładunek dostawy kończy się w momencie podpisania dokumentu CMR i wpisaniem do niego wszelkich uwag dotyczących ewentualnie stwierdzonych niezgodności lub okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie pełnej weryfikacji. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zawartości dostawy, jej opakowaniu itp. wykonujemy dokumentację fotograficzną tego faktu i przekazujemy ją Klientowi.
Towar z dostawy jest przyjmowany na stan magazynowy nie później niż w ciągu następnych dwóch dni roboczych od momentu odbioru dostawy, w przypadku dostaw, których odbiór nastąpił po godz. 14:00. W przypadku dostaw, których odbiór nastąpił przed godziną 14:00 przyjmujemy towar nie później niż w kolejnym dniu roboczym, chyba, że Klient zdecyduje inaczej.
Dostawę uznaje się za przyjętą w momencie gdy towar pojawia się na stanie magazynowym i jest dostępny do wydania. Każdorazowo powiadamiamy o tym fakcie Klienta poprzez wprowadzenie odpowiedniej informacji do systemu WMS (towar dostępny do wydania) oraz automatycznym powiadomieniem e-mail na podany adres.
W przypadku przyjęcia nowego (nie występującego wcześniej w kartotece towarowej) produktu, na życzenie Klienta sporządzamy jego dokumentację fotograficzną, która zostanie załączona do produktu w kartotece towarowej systemu WMS. Wszystkie te elementy składają się na perfekcyjne przyjmowanie dostaw w Logistiko.
Logistiko zapewnia pełną obsługę magazynową i operacje magazynowe na najwyższym poziomie. Wykonujemy przyjęcia dostaw, wydania towaru oraz obsługujemy zwroty towaru. Ponadto na bieżąco przeprowadzamy inwentaryzacje oraz wykonujemy dodatkowe czynności związane z przygotowaniem towaru do sprzedaży.
W miarę potrzeb nasi magazynierzy mogą oklejać towary kodami kreskowymi, wykonywać konfekcjonowanie towaru, zabezpieczać towar (foliowanie itp.) oraz wykonywać inne zlecone prace specjalne. To nie wszystkie operacje magazynowe jakie zachodzą w magazynie Logistiko.
Właścicielem Twojego towaru składowanego w magazynie Logistiko jesteś zawsze Ty!
Od momentu przyjęcia dostawy towaru do magazynu Logistiko, znajduje się on pod naszą opieką. To my odpowiadamy za magazynowanie towaru i pilnujemy, aby ilość towaru na stanie magazynowym była zawsze poprawna oraz my ponosimy odpowiedzialność za wszystkie ewentualne szkody jakie mogłyby powstać w trakcie przechowywania towaru w magazynie.
System powiadomień e-mail wysyła informację każdorazowo po zakończeniu realizacji poszczególnych zleceń.
Ponieważ towar przekazany nam na przechowanie w magazynie zawsze pozostaje własnością naszych klientów – w dowolnym momencie mogą oni oprócz zlecenia wydania towaru lub zleceń przyjęcia dostawy czy też zwrotu – zlecić przeprowadzenie inwentaryzacji części lub całości towaru znajdującego się na stanie magazynowym. Pozwala to na bardziej regularne i dokładniejsze kontrolowanie stanów magazynowych niż zwyczajowa, roczna inwentaryzacja.
Dodatkowo nasze magazyny mogą pracować także w trybie inwentaryzacji ciągłej. Oznacza to, ze np. regularnie co kilka pobrań towaru każda lokacja będzie inwentaryzowana, żeby jak najszybciej wychwycić wszelkie potencjalne różnice w stanach magazynowych.
Standardowo każdy klient po rozpoczęciu współpracy otrzymuje dostęp do naszego Panelu Klienta – czyli do panelu www pozwalającego na pełną obsługę wszystkich możliwości systemu WMS (System Zarządzania Magazynem)
To tutaj można zarządzać swoją kartoteką towarową, awizować przyjęcie dostawy lub zwrotów oraz zlecać realizację zamówień – czyli wydania towaru. Wszystkie te zlecenia generuje się wypełniając kilka pól formularza.
Wraz z systemem powiadomień e-mail, Panel Klienta zapewnia pełną kontrolę nad pracą magazynu i realizowanymi zlecenia każdemu klientowi, który nie chcę lub nie ma możliwości wykonania integracji naszego systemu WMS z posiadanym systemem ERP (System Zarządzania Zasobami przedsiębiorstwa) lub sklepem internetowym.
Rozumiejąc potrzebę automatyzacji jak największej ilości procesów posprzedażowych, która niejednokrotnie stanowi przewagę konkurencyjną w branży e-commerce, jesteśmy gotowi do przeprowadzenia integracji naszego systemu WMS z większością systemów ERP lub systemów sklepowych e-handlu.
W zależności od potrzeb i możliwości, wykonujemy niezbędne prace integracyjne po naszej stronie (integracje popularnych modułów sklepowych) lub też przekazujemy klientom dokumentację API naszego systemu WMS, która zawiera kompletne instrukcje dotyczące wykonania integracji np. po stronie jego systemu ERP.
Oprócz zdolności do przyjmowania awizacji dostaw, zleceń wydania lub zleceń inwentaryzacyjnych, w ramach integracji system WMS jest przygotowany do przekazywania w czasie rzeczywistym informacji o:
W chwili obecnej jesteśmy zintegrowani z następującymi platformami handlowymi:
Logistiko zapewnia pełną obsługę magazynową i operacje magazynowe na najwyższym poziomie. Wykonujemy przyjęcia dostaw, wydania towaru oraz obsługujemy zwroty towaru. Ponadto na bieżąco przeprowadzamy inwentaryzacje oraz wykonujemy dodatkowe czynności związane z przygotowaniem towaru do sprzedaży. W miarę potrzeb nasi magazynierzy mogą oklejać towary kodami kreskowymi, wykonywać konfekcjonowanie towaru, zabezpieczać towar (foliowanie itp.) oraz wykonywać inne zlecone prace specjalne. To nie wszystkie operacje magazynowe jakie zachodzą w magazynie Logistiko.
Zapowiedź dostawy (lub awizacja dostawy) to magazynowe zlecenie przyjęcia dostawy, które możesz utworzyć za pomocą panelu klienta. Awizacja dostawy powinna zawierać informację o tym jaki towar i w jakiej ilości przyjedzie do magazynu oraz o tym kiedy dostawa będzie miała miejsce.
Każdy towar dostarczany do magazynu Logistiko jest weryfikowany dwukrotnie. W momencie odbioru towaru od dostawcy/kuriera magazynierzy weryfikują zgodność dostawy z dokumentem przewozowym (najczęściej dokument WZ wystawiony przez dostawcę towaru). Jeśli wszystko się zgadza, magazynierzy potwierdzają odbiór towaru. W następnej kolejności (już po odjeździe dostawcy/kuriera) magazynierzy przystępują do przyjęcia dostawy.
Dokonywana jest dokładna weryfikacja poprawności dostawy (czy przyjmowany towar i jego ilości odpowiadają temu co zgłoszono w awizacji dostawy) oraz sprawdzają czy dostarczony towar nie posiada jakichkolwiek braków lub uszkodzeń. W skrócie rzecz ujmując – sprawdzają czy w dostawie przyjechało dokładnie to czego się spodziewasz oraz czy nic nie jest uszkodzone. Jeśli wszystko się zgadza – towar trafia na półki magazynowe i jest natychmiast udostępniony do sprzedaży.
Wydanie towaru to główne zadanie magazynierów. Wydania odbywają się na podstawie zamówień klientów Twojego sklepu, przekazywanych prosto ze sklepu (jeśli jest on zintegrowany z naszym systemem) lub wprowadzanych przez Ciebie w panelu klienta. Zlecenie wydania, czyli inaczej – zlecenie realizacji zamówienia, zawiera informację o towarze, który ma być wydany (jaki towar i ile sztuk) oraz o adresie, na który ma być wysłana paczka. Do każdego zlecenia wydania możesz także załączyć pliki pdf (np. faktura, specyfikacja), które zostaną wydrukowane w magazynie i dołączone do paczki.
Każde wydanie towaru składa się z dwóch etapów pracy magazynierów. Pierwszym etapem jest “Kompletacja” towaru. Na tym etapie magazynierzy wyszukują towary z zamówienia na regałach magazynowych i zbierają odpowiednie ich ilości. Etap ten kontrolowany jest przez nasz system WMS, który nie tylko podpowiada magazynierom skąd zabrać towar, ale sprawdza także czy pobrano odpowiednią ilość każdego towaru. Skompletowane zamówienie zostaje następnie przekazane do pakowania. Towar jest pakowany w paczki, dołączone do zamówienia dokumenty są drukowane i umieszczane na paczce. Automatycznie drukowany jest także list przewozowy wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej, która będzie odpowiadała za doręczenie przesyłki. Na tym etapie nasz system WMS ponownie czuwa nad tym, żeby magazynierzy wydali towar zgodnie z zamówieniem. Każdy towar w zamówieniu jest weryfikowany ponownie, dzięki czemu ryzyko jakichkolwiek pomyłek jest minimalne. Spakowane paczki są odkładane w miejsce, gdzie czekają już tylko na przyjazd kuriera.
Każde wydanie towaru składa się z dwóch etapów pracy magazynierów. Pierwszym etapem jest “Kompletacja” towaru. Na tym etapie magazynierzy wyszukują towary z zamówienia na regałach magazynowych i zbierają odpowiednie ich ilości. Etap ten kontrolowany jest przez nasz system WMS, który nie tylko podpowiada magazynierom skąd zabrać towar, ale sprawdza także czy pobrano odpowiednią ilość każdego towaru.
Skompletowane zamówienie zostaje następnie przekazane do pakowania. Towar jest pakowany w paczki, dołączone do zamówienia dokumenty są drukowane i umieszczane na paczce. Automatycznie drukowany jest także list przewozowy wybranej przez Ciebie firmy kurierskiej, która będzie odpowiadała za doręczenie przesyłki. Na tym etapie nasz system WMS ponownie czuwa nad tym, żeby magazynierzy wydali towar zgodnie z zamówieniem. Każdy towar w zamówieniu jest weryfikowany ponownie, dzięki czemu ryzyko jakichkolwiek pomyłek jest minimalne. Spakowane paczki są odkładane w miejsce, gdzie czekają już tylko na przyjazd kuriera.
Największym problemem sklepów internetowych jest obsługa zwrotów. Często klienci odsyłają towar nie informując Ciebie o tym fakcie, co potem powoduje problem w rozpoznaniu kto i dlaczego zwrócił towar. Aby rozwiązać ten problem każde zamówienie realizowane przez magazyn Logistiko w Twoim imieniu posiada specjalny link do formularza zwrotu. Jeśli klient chce zwrócić towar wystarczy, że kliknie w link i poda powód zwrotu. Otrzyma wówczas kod zwrotu, który wystarczy wydrukować/przepisać i dołączyć do paczki. Dzięki temu Ty natychmiast wiesz kto i dlaczego odesłał towar.
Pełna inwentaryzacja stanu magazynowego odbywa się raz w roku. Jej termin jest każdorazowo uzgadniany z Tobą. Aby jednak zagwarantować stałą kontrolę i aktualność stanów magazynowych, nasz magazyn wykonuje cały czas tzw. inwentaryzację ciągłą. Oznacza to, że każdy towar i każda półka w magazynie jest inwentaryzowana co kilka pobrań towaru (wydań).
Konfekcjonowanie to operacja magazynowa mająca na celu przygotowanie towaru do sprzedaży. Często zdarza się, że nasi klienci sprzedają towary w zestawach. Jednak zestaw taki może składać się z towarów zakupionych u różnych dostawców, które dostarczono do magazynu w różnych dostawach. Konfekcjonowanie to stworzenie zestawu (nowego “produktu”) z kilku różnych, pojedynczych produktów. Dzięki temu kupując w sklepie klienci wrzucają do koszyka zestaw a nie kilka pojedynczych produktów. Magazyn jest w stanie wówczas szybko realizować takie zamówienia, gdyż również ma już zestawy gotowe do wydania.
Na każdym etapie pracy magazynu masz wgląd w postępy prac. Każde zamówienie (zlecenie wydania) ma kilka statusów/etapów. Status “Przyjęto” oznacza, że zamówienie dotarło do magazynierów. “Kompletowanie” to pierwszy etap realizacji, polegający na zbieraniu z półek i regałów towarów w odpowiednich ilościach. “Pakowanie” to przygotowywanie zamówienia do wysyłki. “Zrealizowane” zamówienia oczekują już tylko na odbiór paczek przez kuriera. Dodatkowo – gdy zamówienie zostanie zrealizowane otrzymasz powiadomienie e-mail o tym fakcie. Takie samo powiadomienie może otrzymać także odbiorca paczki. Nasze doświadczenie sprawia, że wszystkie operacje magazynowe mamy opanowane do perfekcji.
Współpracując z nami masz możliwość skorzystania z usług większości firm kurierskich oferujących przesyłki krajowe i zagraniczne. Dodatkowo nie musisz z żadną z nich podpisywać wiążącej Cię umowy. Oznacza to, że możesz dla poszczególnych zamówień wybierać najbardziej korzystną cenowo ofertę. Jeśli jedna firma kurierska ma bardzo korzystne ceny na przesyłki krajowe – możesz za ich pośrednictwem wysyłać zamówienia po Polsce. Ale jeśli potrzebujesz wysłać paczkę za granicę – nic nie stoi na przeszkodzie byś wybrał inną firmę kurierską dla zamówień zagranicznych.
W tej chwili mamy podpisane umowy o współpracy z następującymi przewoźnikami i firmami kurierskimi: UPS, DPD, DHL, FedEx, ETL, InPost, Poczta Polska.
Ponieważ nasz magazyn obsługuje wielu klientów, codziennie wysyłanych jest tyle paczek, że jesteśmy w stanie negocjować korzystniejsze stawki za przesyłki. Dzięki temu z tych cen mogą korzystać wszyscy nasi klienci, bez względu na to ile zamówień dziennie realizują.
Kurierzy odbierają paczki w dni robocze, w późnych godzinach wieczornych (ostatni kurierzy odbierają paczki o godz. 21:00), dzięki czemu nasz magazyn jest w stanie wysyłać większość zamówień jeszcze w dniu ich złożenia.
Strefa wiedzy
Klient
Dane kontaktowe
Logistiko Sp. z o.o.
Balicka 12A/B4
30-149 Kraków
KRS: 0000517801
NIP: 6772382542
© 2025 Logistiko